fredag 3 november 2017

Sallad på villovägar


Igår när jag var i affären och handlade inför helgen så ignorerades salladsdisken, vi hade fräsch och god salladsmix hemma.

Trodde jag ...


Väl hemma packades maten upp. Kyl och skafferi fylldes sen var det dags för frysvarorna. I brödlådan hittade jag något som kändes helt felplacerat, vår goda salladsmix!?!

Men hallå! Vad gör du där???

På spisen stod smörgåsjärnet, fortfarande inte bortstädat. Kvällen innan hade Lejonkungen fixat kvällsmackor. Mina misstankar gick oavkortat till sonen. Han måste varit den som slängt in salladen i frysen ... av misstag.


Jag skrattade högt. Äpplet faller inte långt ifrån trädet. Den sallad vi nyss hade var djupfryst och död. Ingen återupplivad i världen skulle kunna ändra detta faktum.

Kunde varken känna mig sur eller irriterad, shit happens. Slängde den ledsna salladen i komposten. Önskar vi ny så får vi gå till affären och handla.


Ha en skön lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar