tisdag 14 november 2017

Varför vänta till sista dagen???


Fixade en massa viktigheter via datorn igår innan arbetet, sånt där som är skönt att få gjort. En av uppgifterna var att via banken gå in och betala den faktura som gäller nästa vårs yogalärare utbildning.

Easy peasy tänkte jag. Eller inte ...

Idag ska summan vara betald, det kommer den inte att vara. Jag har mejlat kursledaren och beskrivit min situation och hoppas nu att hon tycker att det är okey att resten av fakturan betalas idag.


Så här är det nämligen: jag får endast betala 20 000 kr/dag om mottagaren inte är sparad i min privata lista under bank inloggningen. Om mottagaren är sparad ökar summan x 10. En sparad mottagare måste ha legat på listan i 21 dagar för att räknas som sparad ...
Dessutom kan jag INTE göra en ny betalning i förväg (som kommande) och markera den ett dygn senare? Det betyder att jag i praktiken måste vänta ett dygn och försöka igen.

Jaha.

Har ännu inte hunnit testa men jag hoppas verkligen att banken godtar min resterande betalning idag, så här en dag för sent.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar