onsdag 15 november 2017

Någon glömde visst att informera ... den lilla detaljen.


Härom dagen steg mannen upp tidigt för att tvätta håret innan arbetet, han skulle klippa sig under dagen. Det visade sig dock att vi enbart hade kallt vatten i våra ledningar??? Jag fick i uppgift att höra mig för.

På väg hem efter min tidiga yogaklass i studion så stannade jag till vid det stora hålet i vägen. En man som gått framför mig stannade också till och frågade vägarbetarna om de visste någonting om varmvattnet på gatan? Jodå, de visste ... hade stängt av det (höstens hittills kyligaste dag).

Utan avisering? Ingen information?

Resten av dagen skulle Vattenfall hålla vattnet avstängt. Okey frågetecknet besvarat. Jag meddelade mannen (som redan hunnit kontakta fastighetsskötaren och gissat sig till anledningen). Vi skulle arbeta så bristen på varmt vatten var inga problem. Trodde vi.


När jag kom hem hade mannen tänt en brasa. Mysigt!

Ingen värme från de vattenburna elementen, inget varmvatten. Kalla golv, kalla rum. Nu var tiden för avslutat arbete framflyttad till kl 20. På med raggsockor och filtar. Egentligen gick det ingen nöd på oss. Mannen och sonen fick vänta på duschtillfälle.

Fortfarande så märks det skillnad i temperatur. Det är kallt inne. Elementen hinner inte med. Tofflor och filtar. Undrar om vi har värme när jag kommer hem ifrån arbetet ikväll?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar