lördag 27 april 2019

Blå tånaglar och swing i gunga


Ännu en dag i paradiset, i solen, i vår trädgård utförandes nödvändigt och rofyllt arbete. Skönt efter min vanliga morgon yogaklass.

Grannar som stannar och pratar och mannen som grejar med dammen, försöker få cirkulation genom att bygga en mindre fördämning samtidigt som han experimenterar med hur mycket vatten som behövs i flödet.

Varje dag hittar jag nya stickor, på ny platser på kroppen. Kan också konstatera att jag redan hunnit få ordentligt med färg, framför allt på ryggen efter allt utomhusarbete. Firade detta med att måla alla tånaglar mörkblå.


När vädret påminner mer om sommar än vår så vill jag inte gå in. Har därför flyttat ut yogagungan, blev "premiär flyg" under äppelträdet!

Beslöt senare att ta en promenad i skogen innan middagen. Drog på gympadojor och spatserade iväg med musik i lurarna. Upptäckte att det faktiskt är vår och inte sommar. Luften var kyligare än jag tänkt och risken att bli nerkyld stor. Bästa lösningen blev en oplanerad löptur.

Jag har länge tänkt att jag ska komma igång, börja springa igen ... vi bor ju så bra till men det har inte blivit av ... förrän igår. Ingen lång sträcka bara min vanliga skogspromenad runda. Så skönt! Blev aldrig kall (haha) utan enbart lycklig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar