tisdag 2 april 2019

... än får jag gå med strumpor och skor


Igår fick jag tid att vara i min hemma studio, vilket gav mig möjlighet att flyga. En timmes lek i kombination med träning.

Skuttade ut till vårt gästhus/poolhus/studio och låste upp dörren. Kylan slog emot mig!

Förra veckan stängde vi av det flyttbara eldrivna element som står som värmekälla i rummet. Ute var det varmt med temperaturer upp emot 14 grader och i det lilla huset över 22.

Denna vecka har kylan (nattetid) gett en isskorpa på dammen och frostig bilruta att skrapa på morgonen. För även om solen stannat så har värmen sjunkit och serverat plusgrader som max närmat sig hälften av förra veckans sköna temperaturer.


Jag hade kunnat vända i dörren och borde antagligen slagit på elementet? Gjorde inget av detta. Min plan var att flyga och då stoppar inte rysningar längs kroppen mig. Allt var kallt, tyget i gungan, golvet, yogamattan och som sagt luften. Beslöt snabbt att behålla både strumpor och tjockare tröja på.

Hängde uppochner i 45 minuter, sen blev det dags att återvända in till värmen. Jag var nedkyld och behövde varmt te.

Kanske borde satt på värmen?!? I alla fall när jag gick.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar