fredag 12 april 2019

Konsten att vara oplanerat planerad


Solcellslampor, FLYoga i jeans och yinklass utan direkt planering så kan delar av min fredag beskrivas.

Det här att delvis arbeta hemifrån är fortfarande en oerhörd lyx. Vakna, meditera innan frukost och därefter utföra min egen yogapraktik, helt utan stress är mina bästa morgnar.

Eftersom jag inte hade några klasser inbokade igår så beslöt jag och mannen att vi skulle åka på inköpsrunda, då solcellslampor behövs till vår trädgård.I samma veva fick jag ett mess, det behövdes lunchvikarie till en studios yinklass. Diskuterade med mannen och tackade ja till klassen, en dag kan det vara jag som behöver hjälp.


Trots det hann vi både kolla in och köpa solcellslampor. Tog en sväng in till ICA för att handla. Drog kortet och plockade med mig en självscanner. "Hinner du verkligen handla?", undrade mannen. Tiden var knapp och jag delitade varan jag plockat i korgen och ställde tillbaka scannern. Hem med solceller och man för att därefter vända bilen och köra till studion. Dags att besluta vilken yinklass jag skulle hålla! Koka te och planera.

Yogisar droppade in samt ett äldre par som ville köpa yogamattor. Trots att det inte fanns någon dötid innan klassen så flöt allt både smärtfritt och felfritt. Yogamattor inhandlades och te såldes. Någon yogi hade varit på min vinyasaklass tidigare i veckan och var lyrisk över att fått prova andas ner till sin bäckenbotten. Hon undrar om jag har kurser i det? Nej ... kanske borde? Hon arbetar tydligen på Gyn. Hur som helst så uppskattades yinklassen och jag kunde åka hem för en senare lunch.


Så en ny tur till ICA, denna gång den närmare hemmet. Drog kortet för att ta en scanner men fick meddelande att mitt kort redan var upptaget för köp! Gick till informationsdisken för att be om hjälp och fick veta att jag behövde ta kontakt med butiken jag besökt under förmiddagen. Lånade mannens ICAkort, handlade och beslöt att ringa behörig butik senare.

Hem igen och ut till min hemstudio för att ge mig själv lite flygtid. I baggy jeans med hängslen lekte jag i min gunga. Spelade in nästa veckas Youtube video och kunde därefter ringa ICA. Lotsades runt mellan tre personer innan den sista lyckades låsa upp mitt kort.

Trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar