fredag 26 april 2019

Teknikens under?


Ofta är den teknik och elektronik vi har runt omkring oss (i vårt dagliga liv) tillfredsställande men det finns stunder då den istället för att glädja är irriterande, de gånger när teknikens under fungerar mindre bra.

Som igår när jag skulle ladda upp videoklipp nummer fem till min Youtube kanal. Att det tar tid förstår jag, allt är inte enbart snabba klick. Det ska skickas, hämtas och sparas innan uppladdningen kan påbörjas.


Därefter inleds väntan på att kunna publicera. Procenten av nedladdad film ökar sakta, ental efter ental och så plötsligt står det 97%! Jippi tänker jag och tittar på hur de sista procenten landar. 100%
Åh yes!!!

Det gick inte att ladda ner filen

??? Men ... vad då? Det blev ju nyss 100%. Menar du att jag måste göra om allt? Skriva ny beskrivning? Nya hashtags? Alltså ... orka!

Det skiter väl laptopen i, tekniken, om jag får börja om från början och göra om allt. Ärligt talat så är det vanligare med strul än flyt. Suck.

Men skam den som ger sig. Kavla upp ärmarna och gör om. Faktiskt hamnade klippet på Youtube denna gång. Vill du kolla in teknik tips för hur du lättare kliver fram i hunden så hittar du länken här:

https://youtu.be/Zzvq0IO4neI


Om du kollar in min sida Mias Yoga Uppsala på Youtube, passa då gärna på att trycka på PRENUMENERA knappen. Kostar ingenting och du behöver inte ha ett eget konto på Youtube. Däremot gör du mig glad och det är alltid värt något :)

Puss & kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar