söndag 14 april 2019

Fira? Nä, vi väntar en månad


Idag för exakt ett år sedan opererades mannen för brusten blindtarm, vem hade då trott att vårt liv skulle påverkas så mycket, inte vi i alla fall.

Jag arbetade och pluggade till yogalärare samtidigt som vi var mitt uppe i "flyttpackande". Den lägenhet som varit vårt hem under 7 år skulle säljas och vi såg fram emot att flytta till huset (vi nu bor i). Varje sekund och minut var planerad och vi räknade ner dagarna.

En brusten blindtarm som följdes av svåra komplikationer, det är knappast något att fira ...


Däremot kan vi snart uppmärksamma att vi bott i vårt hus ett år, om exakt en månad. I maj firar vi flytten och skålar i bubbel.

Vad jag kan tacka livet.nu för är möjligheten jag tog (och fick). Jag vågade släppa det trygga (säga upp min fasta tjänst) och ge mig ut på en resa, testa en ny livssituation som egen företagare, som yogalärare.

Just nu är jag precis där jag vill vara, visst allt kan bli ekonomiskt tryggare men var sak har sin tid, ett steg i taget fungerar bra för mig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar