måndag 29 april 2019

Stadens största fest


Så nu är vi fulltaliga, det betyder att hela familjen sover under samma tak (eller nästan, Astronauten har paxat poolhuset).

Båda sönerna är hemma! Anledning: Valborg.

Den äldre kör hela racet med Skvalborg, Kvalborg, Valborg och Finalborg. Jag och mannen tittar på varandra och skakar på huvudet, hur orkar de?

Vår yngre kom hem i natt efter ett antal tentor, den uppladdningen med lite sömn är kanske inte heller att föredra.


Även om kidsen är "hemma" så kommer vi knappt att se dem, möjligtvis när de vaknar och stiger upp ... innan de drar iväg igen.

Själva firar vi lagom. Valborg i vår hemstad är riktig folkfest och för första gången på flera år så arbetar jag inte. De yogaklasser jag skulle hållit är inställda, du fattar varför.

Fira från frukost till god natt är inte min grej längre. Jag har gjort det tillräckligt och är nöjd. Ska däremot in till stan och äta sillunch. Är bortbjuden. Känns lagom att hänga ett tag i vimlet innan jag återvänder hem för en lugnare kväll.

Ta hand om dig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar