söndag 28 april 2019

Rätt svar är VILA


Jaha, min högra handled är förbannad. Antar att det har sitt ursprung i allt trädgårdsarbete jag sysslat med. Sågat, klippt, knipsat, dragit, grävt ...

Har känt hur fingrarna varit på väg att domna, en stickande irritation som strålat genom handen efter knapptryckningar på mobilen, IPaden eller datorn.

Been there ... Done that.

Vill inte få någon inflammation, räcker med den överansträngning som ckeckat in. Inget mer sekatörarbete eller annat som triggar.

Vila är svaret.


Igår tränade jag men istället för armhävningar höll jag plankan. Visst kan jag men just nu är det verkligen inte värt priset. Att få en inflammation innebär lång återhämtning.

Så hundar som yogapositioner, chaturanga/armhävningar och annat som belastar får vänta ett tag, dessutom bör jag vara försiktig med allt som är finmotoriskt (vad gäller höger hand). Så på med handledsskydd!

Har jag tur läker jag snabbt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar