söndag 7 april 2019

Nej, jag gråter INTE


Det där att få damm av sågspån in i ögonen är inte att rekommendera. Mikroskopiska partiklar som inte syns men som känns desto mer.

Som pyttesmå stickor av illvilja och irritation.

Det vänstra ögat loggade ut, ville liksom inte vara med längre. Det värkte och tårar rann när ögat behövde fukta sig.

Jag gjorde ögonbad och droppade in ögondroppar men inget verkade hjälpa.


När jag senare la mig för att sova så kunde jag enbart ligga i vissa ställningar på grund att tryck i ögat. Det fanns enbart en sak att göra: andas, försöka slappna av och tänka att ögat förhoppningsvis skulle självläkande sig självt under natten.

Och tack och lov så sov mitt öga gott. När jag vaknade fanns ingen irritation kvar.

Lärdomen är att det vore smart att använda någon form av skyddsglasögon när jag ska tillbaka upp i trädet för att såga fler grenar, regnande spån är inte min grej.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar