måndag 22 april 2019

Som om jag gått en intensivkurs i konsten att gå på lina



Min kropp KÄNNS.

Under hela påsken har vi arbetat i trädgården och det har satt sina spår. Mitt främsta uppdrag var att beskära och gallra fruktträden, vilket upplevts som att det måste varit lääänge sedan. Upp och ner på stegen och hängandes i träden (med sekatör och såg) har väckt muskler under mina fötter. De mjuka skosulorna lät mig greppa och knipa för bättre stöd vilket inneburit ömhet/träningsvärk ... som om jag gått en intensiv kurs på lina.

Igår introducerade mannen grensaxen och plötsligt kunde jag nå grenar som varit för höga. Slapp balansera men nacken hamnade i sämre vinkel.

Nåja, nu är typ hälften gjort och jag är nöjd, efter att dessutom ha brottas med både murgröna och rosor.


På fingrar och händer har jag småsår (vägrar att använda arbetshandskar då dessa tar bort min fingertoppskänsla), rester av utpetade stickor och märken efter sågen. Varje kväll har jag hittat både det ena och det andra i mitt hår när det varit dags att duscha. Vi skulle kunna kalla det vilda håret "skatbo".

Runt midjan ömmar det men det har ingenting med trädgårdsarbete att göra. Jag har använt min "gym rockring" (med vikt) och efter 1000 varv x 4 dagar så känns det som att hela midjan är ett enda stort blåmärke! Finns enbart en sak att göra, fortsätta rocka så vänjer sig kroppen.

En fysik trötthet infann sig (som jag gillar); promenader, yoga, rockring och muskulärt trädgårdsarbete, med andra ord lite som efter långa skiddagar i fjällen.

En härlig "arbets Påsk" vilken kryddades med god mat och vila. Nu är jag redo för ordinarie arbete igen.

Ha en bra dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar