fredag 5 april 2019

Ooops! "Hon" har varit på snabbvisit!?!


Igår var det mannens födelsedag och jag "lekte" välartad hemmafru (inte den psyko som jag agerade för en vecka sedan under musikvideoinspelningen) utan den som enbart infinner sig ett par tillfällen varje år.

Hela förmiddagen gick åt att först handla och sedan baka en hallon/citronmoussetårta. (Normalt är morotskaka mannens givna önskning.)

Femton olika bunkar och många olika bollar i luften. Det vispades, diskades, mixades och rördes. In i frysen, stelna och så ut ur frysen för att hälla över nästa lager.

Jag kan om jag vill ... det är bara det att jag sällan får lust!


Pausade lite på yogamattan och vid laptopen, så att både kropp och knopp fick jobba. Att vistas en hel dag i köket är inte riktigt min grej ...

Ute var det både grått och småregnigt, vilket för mig var helt okey, behövde inte längta ut i vare sig skog eller trädgård.

Lagom till födelsedagsmiddagen kom Astronauten hem, vilket var ren lycka. Sonen ärar oss med en helg "hemma" även om det i praktiken innebär att vi knappt kommer att träffa honom.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar