söndag 25 augusti 2019

Bäst, sämst eller kanske inget av det?


Som tonåring så var söndagar den dag jag aldrig längtade efter, fram till lunch gick bra men eftermiddagen påminde om vardag. Helgens minuter tickade ner och alldeles för snart skulle jag vara tvungen att gå till baka till skolan.

Förstå mig rätt, jag har aldrig haft problem med skolan som sådan, snarare stod den jobbiga känslan för av att helgen och ledigheten var på väg att ta slut.


Idag är söndagar förknippade med en annan känsla. En dag att "bara vara", ofta med familjen/mannen. Inga måsten utan enbart en härlig dag att chilla. Sova längre. Äta senare frukost. Göra det som jag vill. Ladda batteriet.

Så var det igår. Hann träna före lunch vilket innebar att mannen fixade maten. Arbetade därefter i trädgården (blev svettig igen ...) Prat med grannen. Bad i poolen. Söndagsmiddag med Lejonkungen, den sista (denna sommar) innan han åker tillbaka till London senare i veckan. Därefter kvällsmys med film. En skön avrundning på en bra helg.

Och nu, dags för ny arbetsvecka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar