fredag 9 augusti 2019

När superkrafter inte hjälper


En "olycka" kommer sällan ensam, finns det talespråk som säger och vid vissa perioder i livet så känns det verkligen så. Som om uppförsbackarna radar upp sig och hur vi än trampar så kommer det hela tiden nya. Plan mark eller nedförsbacke lyser med sin frånvaro, dessutom blåser det stark motvind!

Vår pool innebär massor av arbete just nu ...
Expertkunskap saknas
Oplanerade utgifter radar upp sig

Finns ingen att delegera till, jag är ansvarig och det är min uppgift att åtgärda problemet och här är det dumt att skjuta från höften och improvisera (det som normalt sätt är min superkraft).


Igår visade det säg att vår altandörr gått i strejk, bara så där??? Plötsligt är den extremt trög, går knappt att stänga eller låsa, som om något hamnat på sniskan. Men vi har ju inte gjort något ...

Återigen mitt ansvar att lösa. Suck.

Jag som ville komma hem till fredagsmys och glad man. Fixa kräftor med goda tillbehör och njuta. Säger bara, ibland blir det inte som jag önskar. Middagen blev mer lågmäld och kvällens stora grej var messandet med brorsan (mitt bollplank). Så egentligen inget ont som inte har något gott med sig.

Får ägna helgen åt hus och trädgårdsfix.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar