lördag 17 augusti 2019

Den lille alkemisten

 ... är det jag det? Nä men kanske hemmets kemist?


I alla fall när det handlar om vår pool, den som ingår i mitt ansvar (eftersom det är JAG som badar mest).

Hur som så har jag ägnat lördagen åt att mäta och testa vårt vatten. Kollat ph, klor och cyanursyra. Skrivit in värdena i kemikalkylatorn och fick där fram att jag enbart behövde tillför "höj ph". Check på det.

Lejonkungen: "Du är grym mamma!" ❤️


Vi tillägnade hela lördagen åt trädgårdsfix och promenad i skogen. Plockat vinbär, rensat i rännan på dammen, klippt ner taggiga rosor och plockat fallfrukt.

Jag tog en lekpaus i min yogagunga samt en kaffepaus.

En riktigt rogivande och skön lördag. Lyckan av att få gå omkring i ett par jeans (boyfriend cut) med hängslen och flanellskjorta, egentligen för varmt men precis vad jag kände för att bära eftersom kläderna gav mig rörelseutrymme.

All trötthet från igår eftermiddag är borta, istället är jag fylld med energi. Helt helt underbart!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar