lördag 3 augusti 2019

Hur trött kan man bli?


Igår fick jag hänga med brorsans ena dotter till stallet. Där skulle det bland annat mockas, fixas fräscht vatten, nytt hö, borstas samt utfodras.

Det första vi upptäckte var att "med skötare" hästen, vid namn Diesel haltade? Ganska kraftigt dessutom ... med andra ord dålig tajming att rida. Hästen fick en sko på sin bakfot och då menar jag inte en traditionell hästsko utan en som fungerar på samma sätt som dina och mina. Därefter fick Diesel vila.

Hans kompis Caramba fick istället göra jobbet för två men också belöning i form av lite godis. För när vi gjort hälften av våra stallsysslor så fanns tid att rida. Jag som aldrig tagit seriösa lektioner eller varit en "riktig" hästtjej bad om extra support, det var ett antal år sedan jag red.


Vet sedan tidigare att jag har en naturlig fallenhet att sitta på en hästrygg, känns alltid "enkelt" och så var det även denna gång. Klart att det hjälper (massor) att hästen är van vid många olika medryttare så jag tar inte åt mig någon ära i det. Är bara så tacksam att jag själv kunde rida honom och att han lyssnade på mina kommandon.

Sol och blåst ...

Vi arbetade klart i stallet och åkte hem. Jag var vrålhungrig och trött. Alltså. HUR trött kan man bli efter att ha gjort stalltjänst?

Vet att brorsans döttrar kan sova i en till två timmar när de kommer hem men det trodde jag mest berodde på att de är tonåringar!?! Innebär det att även jag är en tonåring? Eller?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar