söndag 18 augusti 2019

Inspirerande "kan själv" attityd


Natten till igår värkte det i min högra höft/ljumske, ungefär som att den var överansträngd eller något åt det hållet??? Vaknade senare än vanligt och konstaterade att kroppen tagit sovmorgon. Så då behövde jag väl det, vila.

Kände mig svag i höften. Varför?


Jag hade lovat mig själv att gå och träna, kicka igång efter sommaren med både pulsträning och styrka. Hur skulle det gå?

Beslöt att prova, hålla tillbaka ifall kroppen skickade signaler och/eller gå hem ifall läget skulle visa sig att bli sådant. Men väl på passet så stämde det mesta och hör och häpna, allt det slitna/svaga försvann under/efter träningen!!! Tack


Resten av söndagen ägnades åt ommöblering i poolhuset och dammsugning av poolen. I förrgår var jag "grym" enligt Lejonkungen, igår var jag en "legendar". Haha, kanske för att han slapp jobbet? Men å andra sidan tar jag till mig komplimangen och rider på den, känns bättre så. 😜❤️


Tillbaka till träningen, instruktören hade sina barn med sig. En liten dotter klädd i prinsess/ballerina kläder med dockorna instoppade i linnet. Två stycken barbieliknande figurer tittade upp ur halsringningen, ungefär som kängurubabiesar. Denna lilla tjej fick mig att le, hon sprang så självklart runt i omklädningsrummet som en miniatyr av Lotta på Bråkmakargatan. "Kan själv"attityd samtidigt som hon var klädd som en vän prinsessa/ballerina ... i rosa. Alla tjejer borde få vara både och, det är friskt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar