tisdag 27 augusti 2019

När de primära behoven får stå tillbaka


Igår hade jag morgonklass precis som vanligt enligt schema, vilket innebär upp i ottan. Försöka gå på toaletten när magen inte är riktigt redo och så iväg med frukosten i väskan.

I vanliga fall så hinner jag göra i ordning studion i lugn och ro, fixa te och äta min matsäck innan de kommer några morgonpigga yogisar. Så blev det INTE.


Hann knappt in innan det knackade på dörren. Det skulle registreras taggar knutna till medlemsskap och därefter kopplas/programmeras till ytterdörren. En uppgift som jag tänkt läsa på om i min ensamhet ... nu blev det lära genom att testa.

Frukosten hanns inte med, inte heller toalettbesöket.

Dock landade vi alla i tid på våra mattor och morgonklassen förflöt problemfritt. Snabb disk, toabesök (äntligen) och sen iväg för att byta kläder och hämta mannen. Han skulle till jobbet och släppte av mig i närheten av hubben.


Resten av förmiddagen ägnades åt skrivande. Nytt barnboksmanus som ska omarbetas för att passa appen för läslust. Gick så där ... (hann äntligen äta frukost, så check på den). Pratade bort massor av tid då jag träffade en vän som varit bortrest hela sommaren.

En promenad hem, lunch och planeringsarbete vid poolen. Yes!!! Så nice eftermiddag, innan det blev dags att återigen åka iväg för att hålla yogaklass. Tidigt och sent ... så arbetar jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar