måndag 30 september 2019

Dags att kavla upp ärmarna


Första oktober och nu är det dags.

Igår planterades "nygamla" insikter då vi diskuterade struktur och försäljning. En affärsplan samt en budget för 2020 bör snickras ihop under denna månad, så vad väntar jag på?!

Det finns en hel del som jag gör rätt när det gäller mitt företagande men det finns lika många delar som behöver tas tag i och "steppas" upp till nästa nivå. I mitt fall handlar en del om att GÖRA och annat om att ha den struktur (på flera olika plan) som behövs för att ta mig framåt. En tydlig målbild för resten av året och för 2020.

Fortsätta bygga mitt varumärke, tala om att jag finns, vad jag erbjuder och därefter sälja in mig själv. Det där sista är svårast ...


Vet idag att jag ÄR bra på det jag gör, den fina feedbacken jag får bekräftar det.

Men ändå är detta sälj det tuffaste ... packeteringen av mig själv. Det är som om jag hoppas att mina referenser ska tala för sig själva, som om andra ska göra detta åt mig och det inser till och med jag är onödigt naivt. Ska något hända så är det upp till mig, alltid!

Visst, emellanåt delas presenter ut (när någon annan rekommenderar mig) och jag får en förfrågan men det är ingenting som jag varken kan luta mig tillbaka mot eller än mindre lita på (att det ska inträffa).

Så kavla upp ärmarna och gör slitjobbet! Låter trist men är enda sättet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar