torsdag 11 november 2021

Guldkorn


... kan vara så mycket i det dagliga livet. Små, små ting eller stunder, kanske handlar det om sekunder, minuter eller timmar? Kanske flimrar det förbi i en känsla av närvaro, tillit och/eller kärlek.

  • Skratt, förlösande och välgörande
  • Få krypa ner i sängen när Stanley redan ligger där och förstå att katten inte kommer att lämna, att han istället väljer att vila mot mitt ena ben. Han stannar kvar och Audrey kommer, kliver över mig utan minsta rädsla och försvinner därefter iväg på nya äventyr ... för att en stund senare återvända och kolla läget.
  • Få hänga med kära vänner, vara kreativ och skapande.
  • Mötet med "mina" stammis yogisar
  • Uppleva den magiska soluppgången med mannen
  • Den dagliga kramen när jag möter samt säger hejdå till min fina butikskollega, vi som håller ställningarna nu när chefen har semester. Vi som klickade från första stund, som trivs ihop och som ser till att butiken visar sitt bästa jag.
  • När min kropp helar sig själv



Detta är enbart några exempel på sådant som jag är tacksam över och som just nu blir guldkorn i min hektiska vardag. Millisekunder eller längre stunder som undertecknad försöker notera och njuta av samt landa i. Ljusar upp den mörka november som vi befinner oss mitt i.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar