lördag 6 november 2021

Love my feet

Vilar mina fötter, de har fått slita hårt hela veckan. Att arbeta i butik på hårda golv innebär en utmaning både för fötter, ben och höfter. A och O är bra skor. Eftersom jag har erfarenhet så vet undertecknad att kroppen behöver ställa om, återanpassa sig till de nya rutinerna. 

Mina fötter har vana men eftersom jag dessutom oftast promenerar fram och tillbaka (60 minuter varje sträcka) så blir slitaget större. Lägg till detta att jag knappt sitter ner under de timmar jag är schemalagd, vilket innebär att det minst är 5 timmars arbete för mina fötter.

13 arbetsdagar mer eller mindre i sträck. Har i skrivande stund avverkat 5. Det känns! Vissa dagar önskar ben och fötter högläge när jag väl mellanlandar hemma men det enda som tillåts är kortare pauser då jag undervisar (yoga) kvällstid. 

Har testat olika skor, bra kängor och löpardojor men oavsett par så infinner sig tröttheten, det är bara att gilla läget. Vad som dock fungerar bättre är när jag byter skor och inte går i samma hela dagen. 

Idag (och igår) är/var mina fötter glada igen. Tårna viftar på sig och hälarna njuter av helgledigt. De okeyar löpturer eftersom de inte håller på i minst fem timmar och tackar när jag kryper upp i soffan för att "bara vara" eller när de får sjunka ner i ett uppfriskande lavenderfotbad. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar