lördag 13 november 2021

Just precis DÅ ...

Att få se en yogasal fyllas till bredden precis som den gjordes innan pandemin ger lyckokänsla. Att få välkomna och möta alla de yogisar som väljer att starta eller avsluta dagen/kvällen tillsammans med mig är ren glädje! 

Rummet genomsyras av positiv energi och mitt leende sträcker sig från den ena mungipan till den andra. Just precis DÅ har jag världens bästa arbete och känslan som fyller mig är tacksamhet.

Det ÄR skillnad att undervisa några jämfört med många. I mitt fall är det ändå inte fler än att jag hinner få ögonkontakt med samt ofta även växla några ord/prata med. Få möjlighet att se varje individ, vilket undertecknad gillar. 

Resten av helgen ska jag njuta av denna känsla, för allt är förgängligt och ingenting är för evigt. Min önskan är alltid att göra ett så bra jobb som möjligt men förutsättningarna kan skifta precis som både min egen och "elevernas" dagsform. 

I mötet sker ofta magi. Om du kommer med låg energi så påverkas du av alla andra och kan när du lämnar rummet känna dig starkare. Det är mäktigt och en anledning till att många helst vill vara i det fysiska rummet ... för att just få dela energi med alla andra.

Inget ont om att yoga ensam, vilket är något jag älskar men om du vill åt själva "mötet" så går det inte ens att jämföra, det är två olika varianter.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar