måndag 29 november 2021

Stjärnstoff

Total närvaro men lika mycket total frånvaro från sociala medier, så kan den helg som passerat beskrivas. Att pendla till utbildning innebär tidiga morgnar och sena kvällar. 

Känner mig påfylld, full av inspiration och tillfredsställd, trots den huvudvärk och trötthet som checkade in under fredagen och inte släppte förrän söndag morgon.

Har rensat huvud och kropp med yoga nidras och lämnade studion, läraren och gruppen sprudlande av energi och kreativitet. Plötsligt orkade jag påbörja adventsfixet, dricka årets första glögg och mysa framför en halvbra julfilm.

Innan samt under helgen och vår utbildning presenterades en tillåtande och generös atmosfär. Jag upplevde aldrig prestation, trots att vi höll delar av klasser i mindre grupper samt med alla. Det är en konst att förmedla denna känsla som kursledare/utbildare och lärare. Tack finaste Jennie!

Förutom all teori om bland annat hjärnan så har vi vilat i nidras, diskuterat, sträckt ut kroppen i valfria yogasekvenser, samtalat och "tränat oss" så har vi också fått skaka loss i  glädjefylld Bollywood dans. Sååå kul!!!

Under söndagen bjöd dessutom vår lärare på adventsfika samt en gåva till var och en av oss, i form av en alldeles egen chokladkalender. 

Det jag främst tar med mig är känslan, lusten att undervisa i nidra samt kunskapen om hjärnan/vila. Allt det mannen förmedlat under tre år manifesterades plötsligt i min kropp och trots att jag både hört och vet så gjorde helgens föreläsningar skillnad. Coolt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar