söndag 21 november 2021

Hur lång tid tar det innan ...?

Under tiden som mannen både bakat matbröd och städat (i helgen) så plockade jag in mossa och annat fint till advent. Eftersom undertecknad kommer att vara hemifrån två helger i rad så väljer jag att vara tidigt ute. Hittade till och med gul taggsvamp som blev ett gott tillbehör till lunchen.

Så fram med ljus samt en av våra ljuskronor, i den dekorerade jag med den vit/gröna mossan och lite lingonris. En bordsprydnad som fungerar att ställa fram nu, innan advent och som därefter kan tändas när så är dags.

Mannen nickade uppskattande och sa sedan de ord som överraskade mig, det scenario som undertecknad helt förträngt:

Vi får se hur lång tid det tar innan Audrey hittar denna?

Hur kunde jag glömma att vi lever med två katter som inte får gå ut och som har radar i sina nosar, de uppfattar minsta lilla doft från världen utifrån och vill nyfiket utforska ...

Sagt och gjort, det tog inte många minuter innan vår lilla tjej plockade åt sig en gren lingonris vilken hon lekte intensivt med. (Stanley fick överta resterna.) Själv gladde jag mig åt att hon låtit mossan vara kvar, den blir så skräpig och faller i molekyler. Lingonris är lättare att städa. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar