måndag 15 november 2021

Slutspurt

Den nya veckan har nu gått över till dag 2 och jag fortsätter mina intensiva arbetspass. Går från ett jobb till nästa och sen förhoppningsvis hem en sväng innan jag ska undervisa kvällsklasser, så var det igår, idag och i morgon sen kommer butikschefen tillbaka efter sin semester.


Jag trivs på mitt vikariat :) och det har blivit fler timmar än planerat men det är en trevlig bonus. Med ett leende på läpparna promenerar jag iväg varje dag.

Kunder är flockdjur, kommer en så dyker det oftast upp fler. Emellanåt är jag själv och kunderna är någon annanstans, då har vi en mängd uppgifter att fixa.


Men vad gör jag när allt är avklarat (mellan kundbesöken)?

  • gör utfallssteg över hela butiken
  • sitter i squatställning, malasana
  • dansar till någon bra låt på radion
  • gör små och stora cirkelrörelser både framåt och bakåt med armarna


Alla pausaktiviteter är lätta att avbryta när kunden kommer och har den bra effekten att de ger mig förnyad energi. Kyliga dagar får jag även upp värmen :)


Må gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar