måndag 8 november 2021

När planering är A och O

Och så fick vi vakna till åsynen av höstens första snöflingor! Ett tunt lager men ändå ett tydligt tecken på att vintern kan komma på besök när som helst. 

Mannen som är den planerande i vår familj (och har koll på väder, vind och annat som kan vara bra att veta) visste att vi behövde vara på tårna. Han bokade därför in Lejonkungen under lördagen för hjälp med däckbyte. Vi hann dessutom räfsa upp alla löv och frakta bort dessa, vilket kändes oerhört skönt eftersom det spöregnade hela söndagen. Med andra ord är vi i fas med naturen!

En annorlunda känsla var det för mig att starta gårdagen med löptur och känna de blöta flingorna lägga sig i ansiktet och på kläder. Marken var inte tillräckligt frusen så underlaget var blött men inte halt trots den enstaka minusgrad som hängde kvar.

Har påbörjat en intensiv vecka(kommer antagligen att kännas som att jag arbetar 12 timmars pass varje dag). Startar morgonen med en tidig klass, hinner därefter bara hem för att lämna bilen och byta om innan jag behöver ta mig till butiken. Avslutar därefter kvällen med dubbla klasser och kommer troligtvis att stupa i säng efter 13 timmar.

Behöver vara smart, både i förhållande till vad jag äter, vilka skor som används samt att micropauser skapas där det är möjligt, min nästa helt lediga dag är på söndag ...

Tänker att planering är A och O just nu. Att ha flera olika uppdrag (typer av arbeten) samtidigt fungerar periodvis men är inget som är hållbart i längden, så en dag i taget.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar