söndag 28 november 2021

Har du drömtydarkunskaper? Var så god

Eftersom jag tillbringat de senaste dygnen i Stockholm på utbildning så är detta blogginlägg förberett. Hur det varit i helgen får du kanske reda på i morgondagens text? Vi får se. Orden du snart ska få läsa är ifrån november 2019 men min undran är densamma: kan du tyda drömmar? I så fall var så god

Jag har en dröm eller flera drömmar??? Återkommande. Skulle kunnat vara mardrömmar men är det inte, ut av den enkla anledning att jag aldrig känner mig rädd.

Så har du drömtydaregenskaper så var så god att tolka mig ... eller min dröm.

Tänker inte skriva ett helt scenario, snarare fragment, minns helt enkelt inte allt. Förstår att jag antagligen är i en utvecklingsfas, vilket jag ÄR och att drömmarna antagligen bearbetar min arbetssituation. Visst, absolut kan de även ha med vårt liv, mitt och mannens ... den sega tillfrisknings processen hos min älskling.


I gårdagsnattens dröm var jag antingen på en stor utbildning alternativt på en audition. Det var mycket folk och jag hade vänner med mig. Det som ständigt upprepar sig i min dröm/mina drömmar är hinder jag ställs inför. Problem som verkar drabba enbart mig?

Igår under auditionen så skulle alla dansa och röra sig efter samma koreografi. Läraren står framför gruppen och jag tänker att min uppgift är att observera, minnas och därefter upprepa samma sekvens, vilket vi alla förväntas göra. Inser mitt i att jag inte får minsta handledning, ingen instruktion och att jag i brist på detta försöker göra mitt bästa genom att härma andra runt ikring. Viskar till en kompis och frågar hur hon, hur alla andra vet vad de ska göra? Vännen ser förvånat på mig och svarar att hon får tydliga instruktioner. Min tanke blir då: programmeras och överförs informationen direkt in i deras hjärnor ... men inte in i min???

Under klassen upptäcker jag dessutom att jag endast är iförd morgonrock och att jag är naken under. Det känns inte helt okey, vill inte gärna lyfta något ben högt och inte heller göra djupa framåt eller bakåtböjar. På något vis fixar jag auditionen trots att jag tycker att förutsättningarna inte varit desamma för mig som för de andra. Jag har gjort så gott jag kunnat men vet att resultatet blivit betydligt bättre om jag haft rätt klädsel och fått samma instruktioner som de andra. Beslutar att klä på mig. Viskar även detta till en kompis som snabbt hjälper mig att lösa mitt problem.

Så är det dags för lunch. Vi står i kö och maten ser väldigt god ut. När det blir min tur att få min tallrik så finns den inte där? Den är borta. Jag är jätte hungrig och vill inte ha något annat så jag börjar leta. Var är min tallrik? Klättrar högt, högt och sen lågt. Kryper i trånga utrymmen. Får med jämna mellanrum ledtrådar. Även nu får jag hjälp av de runt ikring i sökandet. Och återigen har ALLA andra fått sin mat, det är bara jag som måste söka.


Sammanfattningsvis så skulle jag kunna bli frustrerad, arg eller ledsen. Skulle också kunna känna mig utsatt eller generad. Ingen av dessa känslor finns i drömmen, enbart en motivation att hitta rätt, att lyckas med det jag så gärna vill. Finns inget tvivel hos mig, jag litar 100% på mina förmågor och tänker hela tiden att allt kommer att ordna sig.

Så återigen, om du har kunskaper att tyda drömmar. Var så god!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar