lördag 23 juli 2022

Är min tidsuppfattning skev?

 "Där är där man inte är. Här är där, där man äär."

Börjar med ett par meningar ur ett avsnitt ur en sång ifrån Fem myror är fler än fyra elefanter, tänker att den strofen passar min blogg idag.



För två veckor sedan hängde jag med mina systrar, förra veckan med Astronauten plus flickvän då undertecknad inte arbetade och denna vecka har jag och mannen fokuserat på målning. Semestermoodet är påkopplat och allt som nyss hände känns både nära och långt borta på samma gång.

Är min tidsuppfattning skev?



Tror inte det. Tiden har flugit iväg men ändå inte, som att äta tårtan och ha den kvar på samma gång. Förstår du hur och vad jag menar?

Egentligen existerar varken tankar framåt eller bakåt utan enbart NU. Jag sitter här, i soffan och skriver blogginlägg. Vänstra handen på Stanleys mage och den högra på tangentbordet, skapar en pekfingervals.



Allt bara "är" och jag befinner mig mitt i, en rätt skön känsla. Rofylld och grundande. Sammanfattningsvis har jag ingenting vettigt att skriva idag så för allas bästa avrundar jag. 


Önskar dig en skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar