tisdag 26 juli 2022

Jag skulle ju enbart titta ...


Om du som jag gillar Harry Potter och Hogwarts så skulle du gilla marknadsplatsen under årets O-Ringe. Tälten har toppiga tak och är vita, precis som campingscenerna från världsmästerskapen i quidditch och det är mycket folk i rörelse men sen upphör likheterna. Magin får du föreställa dig själv.


Här finns allt vad en orienterare kan tänkas önska ... och/eller inte vilja ha, du hittar bland annat husbilar, massagetält, godis, mat, dryck och kläder samt campingutrustning.

Mannen och jag tog en promenad genom området för att köpa jordgubbar och hamnade direkt bland sportartiklar. Jag som inte skulle ha något hittade ett par duvblå Five Seasons fritidsbyxor och min bättre hälft en dricktermos.



Tänk hur det kan bli, i norr ramlade jag på en senapsgul klänning när syrran letade bland REA-utbudet (jag skulle inte handla men gjorde det ändå eftersom klänningen satt snyggt) och igår blev det byxor. Båda gångerna bra inköp om än oplanerade.

Jordgubbarna däremot glömdes bort ...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar