fredag 15 juli 2022

"Bip-test" eller inte?

Ledig fredag med mulet väder, kyligare temperaturer och regn ... jippi ... eller?

Vem kan styra över vädret? Inte jag, det är som det är, vilket betyder att det är lika bra att försöka acceptera läget och göra det bästa av situationen. Startade därför min fredag med en längre löprunda. Mulet med temperaturer under 20 grader är idealiskt, luften är frisk och risken att få solsting alternativt bli överhettad är mer eller mindre obefintlig.


Astronauten och I sprang senare, efter sin frukost men de gjorde "bip-test". Både Lejonkungen och jag erbjöds att hänga på men ingen av oss nappade. För mig handlar löpning om att vara i kroppen och nuet, att njuta - inte prestera.

Jag springer för att må bra, för att orka och hålla länge, det finns ingen motivation att tävla eller förbereda mig inför ett lopp, min mål är enbart välmående.


Senare tog vi alla en längre bilfärd i minnenas hjulspår, åkte ut på landet och kollade in vårt gamla hus. Körde förbi kidsens dagis, deras kompisars hus, fotbollsplaner och badställen, allt för att visa I sin sambos (Astronautens) idylliska uppväxt miljö. Vårt stora hus på landet, det hem vi aldrig trodde att vi skulle flytta ifrån ... men ändå lämnade.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar