tisdag 12 juli 2022

Tre fingrar gammal

Den här veckan arbetar jag extra i butiken. Pausar semestern mitt i värmen och glider in i svalkan för ett par dagar (typ sex) innan undertecknad återvänder till en längre ledighet.

Härom dagen kom en mamma in genom entrén med barnvagn. Hon pratade med sitt barn och sa att det var dags för henne att köpa lite nya kläder. Den lilla som visade sig vara en kille protesterade inte utan satt lugnt kvar och lät mamman strosa runt.

Jag konstaterade att min uppgift mer handlade om att uppmärksamma grabben, inte kvinnan (hon verkade klara sig själv). Den lilla killen var tre fingrar gammal och bar solglasögon, keps och en t-shirt med målat snickarbälte. På fötterna satt vita coola adidasskor och i händerna höll han små leksaks walkie talkies. Vi fann varandra direkt och mamman koncentrerade sig på sitt. 

När hon plockat ihop några plagg blev det dags att prova, vagnen ställdes utanför provhytten och jag gled med.

Mindes när mina grabbar var i samma ålder ... de hade inte suttit kvar i vagnen! Inte heller haft det tålamod som denna lilla treåring hade. (Imponerande grabb plus en klok förälder)

När han började skruva på sig sa jag att han kunde få ett alldeles eget provrum, det gillade han och speglade sig. Putade med ändan och vred på huvudet precis som vilken vuxen som helst 😜 och efter ett tag ville han ha hjälp att dra för draperiet.

Mamman provade samtidigt som hon pratade med sin son och han frågade om shortsen var sköna? När båda kände sig nöjda kom till mig i kassan för att betala. 

"Nu ska jag leka med Emma", sa den lilla killen, "henne tycker jag om!" och så lämnade de butiken.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar