måndag 11 juli 2022

Way past my bedtime

Tror att det var tio dagar sedan jag loggade ut och pausade bloggen för att helhjärtat kunna landa i Norrland hos mina syrror. Den Ipad som hängde med låg orörd i väskan, vilket innebär att den egentligen lika gärna kunnat stanna hemma ...

Även om dagarna delvis varit fyllda med fixande så är jag boostad med värme och kärlek, det finns nämligen inget som kan ersätta vårt systerskap. Att få hänga med dessa varma, godhjärtade och underbara kvinnor (samt deras män och barn) är något jag ofta saknar i min vardag, så när chansen väl ges är det bäst att vara totalt närvarande.

Sömnen har kanske blivit lidande (svar: ja) men vad gör det?! 

Jag har gått på övertid och varit uppe mycket senare än hemma samtidigt som undertecknad stigit upp först på morgonen (utvilad!) för att yoga på stranden och/eller promenera genom skog och över ängar. Egentid på morgonen ÄR det bästa sättet att vakna på (för mig). 

När de andra (betydligt senare) krupit ur sina sängar så har jag varit redo för en ny dags äventyr alternativt arbete.

Märkte dock att trötthet hann ikapp när jag landade hemma och fick sova i min egen säng, det var inte direkt en Mia som hoppade upp ur sängen när världens goaste och mysigaste Stanley försiktigt väckte mig i ottan ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar