måndag 18 juli 2022

Belöning: jag slapp laga middag

Tycker du som jag att det finns ett välbehag i att arbeta sig fysiskt trött?

Hemma hos oss har vi nu hunnit måla alla sektioner till förrådet och efter att de torkat staplat dessa samt skyddat med presenning. Allt lösvirke återstår, vilket är en hel del ... sen kan vi börja montera och bygga.

Svensk sommar detta år innebär regnskurar som dyker upp när vi minst anar det, då blir det snabbstäd och paus. Igår hade jag dock andan uppe så när målningen avslutats övergick undertecknad till ogräsrensning. Två veckors fri lek (för oönskat grönt) stökar till det hemma hos oss och det fanns en hel del att dra upp (helst med rötterna).

Som grädde på moset vände jag vår kompost! Den har stått mer eller mindre orörd i fyra år ... Helt allvarligt skulle jag aldrig kommit på idén om det inte var för att vi behöver flytta den, uteförrådet ska nämligen placeras där komposten bor. Vad jag upptäckte var att vi har bra jord! Den totala frånvaron från vår sida samt bristen på uppmärksamhet verkar gjort susen. Ingen ny plantjord behöver inhandlas.

Ett dopp i poolen och sen ville kroppen vila ... (vilket den fick) och jag slapp till och med laga middag. 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar