lördag 30 juli 2022

Sommarfötter


... jag äger dessa nu, har under mina semesterveckor långsamt förvärvat och gjort mig förtjänt av dessa säsongsbetonade nyttigheter.

När det blir varmt så är det första jag tar av mig mina strumpor. Jag älskar att gå barfota! (Inomhus = alla årstider). Mina fötter har samma känslighet som mina fingertoppar och när jag rör mig så känner jag minsta ojämnhet (på gott och ont).

Idag kan jag utan att grimasera gå över grus, det gör att livet blir enklare ... då när skorna tagit semester.


Minns när jag var liten och vi flyttade ut på landet. Det var AJ, AJ och oj ONT när träskorna låg kvarglömda på andra sidan grusgången. I slutet av sommaren sprang vi obehindrat över både grus och barr som om vi inte gjort annat.

Sommarfötter är kanske en oviktig och simpel merit men ack så skönt att äga då skorna ligger på fel ställe och ojämnt, stickigt eller taggigt underlag ska korsas.

Puss & kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar