fredag 1 juli 2022

En rymling ...

Igår natt vaknade jag av ett brak, det var på morgonsidan och klockan hade inte hunnit slå fem. Yrvaket rörde jag mig ut i källarvåningens "bibliotek", där befann sig Audrey, en kruka och en konstgjord växt på golvet. Allt var helt - ingenting var trasigt så jag morsade på katten och gick tillbaka till sängen.

Ett öga slängde jag mot källargluggen, det var öppet så att röret till vår air conditioner kunde släppa ut den varma luften ute. Krukan hade stått på sekretären under fönstret och Audrey hade antagligen kollat om det gick att ta sig ut den vägen. (Mannen har stängt för eventuell flyktväg med egenkonstruerade lösningar.) Lilla A gillar att sitta under glipan och nosa på världen utanför.

Hann sova en halvtimme sen väckte mannen mig. Audrey var borta, hon hade lyckats klämma sig ut tack vare att växten och krukan låg på golvet. Kvar inne var Stanley som snopet noterat att han var för stor ...

Jaha ... en rymling

Ute regnade det och efter en stund kunde vi se Audrey. Hon kom nästan hela vägen in i sovrummet, via altandörren men ångrade sig. Senare var hon på utsidan av gluggen och kikade. Mannen öppnade då fönstret så att hon kunde kliva in. Känns bra att hon återvände så snabbt, det ger henne pluspoäng. 

Stanley nosade nyfiket på sin kompis, de åt och sen var det dags för morgonvila.

Kan dock berätta att senare under dagen försökte vår lilla rymling ta sig ut ur samma glugg igen men då lyckades hon inte för husse höll koll.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar