onsdag 20 juli 2022

Livets fram- och baksida


Hur olika livet kan te sig, själv njuter jag av ledighet, målar, trädgårdsfixar och badar ... inte allt på samma gång vilket skulle vara en syn i sig medan andra (vänner) möter hinder och sorg. 

Fick under samma dag veta att en hel familj släppt allt och skyndat iväg, från frukost och arbeten för att vaka vid en sjuk mamma/mormor ...

I nästa sekund fick jag ett mess där en annan vän berättar att de utsatts för inbrott och stöld ...

I vårt hus, med våra katter och mannen saknar jag inget. Solen skiner och världen ler mot mig. To do listan prickas av samtidigt som undertecknad verkligen hinner vila och "bara vara". Jag är tillfreds


... det är inte mina vänner som drabbats av livet, som behöver städa upp och skapa ordning i ett kaos som någon annan orsakat alternativt drabbats av plötslig sorg, den där bottenlösa när en förälders timglas kanske rinner ut ...

Är det okey att jag är lycklig när andra inte är det?

Klart det ÄR men tanken knackar ändå på och jag hoppas att det kunde få vara annorlunda för mina vänner. Idag är det en ny dag, igår är historia, kanske blir denna dag ljusare?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar