måndag 2 november 2015

Godmorgon världen!

Idag går jag till jobbet för första gången på ett år! Jag är fylld av förväntan och solen skiner.


Fram till nu har jag varit min egen arbetsgivare och även om chefen är okey så känns det spännande att ingå i ett team igen. Ytterligare ett plus är att jag kommer att få lön! Möjlighet att tjäna ihop mina pengar på ett sätt som är betydligt mer tillfredställande än att kvittera ut ersättning från A-kassan.


Denna första vecka kommer att handla om att lära sig företagets rutiner blir en lugn start på november. Så nu är det bara att ladda med självkänsla och tänka att jag fixar allt jag behöver kunna. Klart jag gör. Ta ett djupt andetag, lyssna in och flyt med.

Jag tänker att jag ska försöka sprida värme, energi och positivism när jag går in genom dörren. Förmedla känslan av hur glad jag är och tacksam.

Finnas där för de som behöver min hjälp och backa undan för de som så önskar. Läsa av de människor jag kommer att möta.


Äntligen! Nya möten är underbara och en okänd person är aldrig så magisk som innan bitar faller på plats. Som att läsa första sidan i en ny och spännande bok. Outforskad och ännu ej upptäckt mark, ett litet äventyr i vardagen.



Ta hand om varandra där ute!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar