fredag 20 november 2015

Jag borde skämmas ...

 ... i början av veckan insåg jag att en magkatarr smugits sig på. Men hallå, var kom den ifrån? Eller, jag vet. Noll lunchrast på jobbet vissa dagar är döden för min mage.  :(   (Yogan hindrar inte allt).

I tisdags gav jag mig själv kaffeförbud fram till idag. Har flera gånger suttit bredvid jobbets nespressomaskin och tittat på den glaskub som står bredvid fylld med kapslar, blev sugen men ändå inte.


Både på jobbet och hemma ser jag min vardagslyx och minns lukten av det goda kaffet. Idag tänker jag unna mig en stor latte och njuta ordentligt.


Hela veckan har jag lyssnat på kroppen och försökt ta hand om mig på bästa sätt, ätit snällt och regelbundet, vilat och sovit ordentligt allt för att kroppen ska läka. Ställde t o m in en av mina favorit träningspass vilket är ovanligt men jag har lovat mig själv att försöka bli något klokare.

Idag mår jag bra. Stresssymtomen jag upplevde förra veckan är bortblåsta. Jag har hittat sätt att hantera de situationerna men det gäller att vara fortsatt observant. Ta micropauser när det går och fortsätta med den dagliga yogan. En härligt skön och ledig helg ligger framför mig!


Må gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar