tisdag 24 november 2015

Vardag


Vi har sluppit veterinärbesök ... peppar, peppar. I morse väckte Tiger mig på sitt alldeles eget uppfordrande sätt och åt! Nu hoppas vi att hans kropp värkt ut det onda och att han får behålla maten så att han blir sig själv igen.


Jag trivs på mitt vikariat :) och det har blivit fler timmar än planerat men det ser jag enbart som en bonus. Det är med ett leende på läpparna som jag tassar iväg i stort sätt varje dag.

Kunder är flockdjur, kommer en så dyker det oftast upp fler. Emellanåt är jag själv och kunderna är någon annanstans, då har vi en mängd uppgifter att fixa.

Men vad gör jag när allt är avklarat (mellan kundbesöken)?

  • gör utfallssteg över hela butiken
  • sitter i squatställning, malasana
  • pratar med "grannen" i butiken bredvid
  • kelar med "grannens" hund
  • dansar till någon bra låt på radion
  • funderar över nästa bloggtema
  • gör små och stora cirkelrörelser både framåt och bakåt med armarna


Alla pausaktiviteter är lätta att avbryta när kunden kommer och har den bra effekten att de ger mig förnyad energi. Kyliga dagar får jag även upp värmen :)


Må gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar