lördag 14 november 2015

Livspusslet



Märker redan efter en vecka att det är viktigt att hela tiden tänka på att försöka bevara balansen i kroppen, livet. Jag behöver fortsätta att lyssna inåt och aktivt arbeta mot att hamna i den stressiga vardag som så många andra omedvetet eller medvetet befinner sig i.

Viktigast för mig är att jag äter regelbundet och att jag låter måltiden ta den tid den behöver för att njutas. Sanningen är att det fuskats, att jag tryckt i mig något litet på stående fot och sen blivit hungrig igen, någon timme senare ... inte bra :(

Ibland kan arbetssituationen vara sådan att pauser och återhämtning prioriteras bort, det fungerar inte i längden, förr eller senare kraschlandar den som lever så. Jag vill inte in i ett ekorrhjul av stress!


Så jag tänker unna mig micropauser, andas och blunda. Gå in i mig själv fem minuter och låta hjärnan vila. Jag kommer att göra ett bra jobb i alla fall t o m ett bättre arbete.

Min dagliga yoga ska jag också försöka hålla kvar så långt det bara är möjligt, finns ingen som mår dåligt för att jag unnar mig den, snarare tvärtom. Jag är ännu gladare och harmonisk.

Tror att det viktigaste vi kan göra för oss själva är att dra i handbromsen och fundera på vad vi mår bra av, att säga nej och försöka vara i nuet.



Ha en härlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar