torsdag 25 juni 2020

Ett hjärta fyllt av lycka


Alltså HUR lycklig är det möjligt att bli av barn?

Konstaterar att varje gång jag får leda en barn- eller sagoyogaklass så blir hela min kropp spralligt glad. Bara så där!

Mötet med barnen ger mig enorm energi. En annan faktor är att i dessa klasser så får jag vara helt autentisk, mig själv fullt ut. Använda min lekfullhet, nyfikenheten som driver mig och lusten att utforska och upptäcka. Jag samspelar med barnen och vi skapar tillsammans även om det är jag som leder.


Det finns så mycket positiv kraft i de små personerna jag möter, så mycket frågor och lika många svar. De bubblar av tankar om hur och varför samt ger sig hän åt våra "resor i fantasins värld".

Så HUR lycklig är jag som får arbeta med detta?!?
Svar: hur lycklig som helst!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar