onsdag 10 juni 2020

Så var det magstödet ...


Vilken härlig känsla att få hålla yogaklass utomhus i Botaniska trädgården! Och att gårdagskvällen till ära få lyxa till det för alla yogisar med att bjussa på två olika klasser, Julia som erbjöd en lugnare med inslag av yin och min vinyasa som flödade och kryddades med både armbalanser och peakpositioner.

De som kom var många och tacksamma, några fick till och med svårt att välja.

Så vad det magstödet ... Jag tyckte att min röst bar men vinden gjorde sitt liksom yogisarnas placering av sina mattor. De hade spridit ut sig ordentligt och låg i en jättestor cirkel runt mig. Hur jag än vred kroppen så kom alltid någon bakom min rygg. Radioskugga = mer magstöd.


En kvinna långt bak konstaterade (tidigt i klassen): "Mia jag hör Julia bättre än jag hör dig!"  Ooops ... inte bra. Dags att koppla på ännu mer magstöd!

Tyvärr hade vinden fört med sig Julias röst (till kvinnan) och min dog bort då jag för ett ögonblick vände ryggen till. Sånt kan inträffa när klasser flyttas utomhus, allt råder vi inte över.

Annars flöt klassen och hela situationen gav mersmak. Så underbart härligt att få möjlighet att hålla i några av Yogahusets utomhusklasser denna sommar! Tacksam, tacksam, tacksam!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar