fredag 12 juni 2020

Vad sägs om att pausa?


Om jag kunde så skulle jag pausa tiden just nu. Försommaren med sin värme, alla prunkande växter och känslan att vi är på väg in i en njutbar tid som just precis nu upplevs oändligt lång.

Fatta lyxen att dra på sig löparskorna och starta morgonen med en tur längs åsen. Att sedan komma hem och landa på altanen för att utöva min egen yogapraktik.


Unna mig ett bad i poolen. Arbeta lite och sen sätta mig på cykeln för att ta mig in till stan. Två snabba jobbmöten och ett betydligt längre innan det är dags att cykla hem för en sen lunch.

Knappt några trafikerade vägar alls, istället skogsstigar samt cykelvägen längs ån. Magiskt.
Poolhäng med sonen plus flickvän och därefter dags att handla mat inför helgen och slutligen förbereda fredagens middag och mys. 

Det sägs att vi borde sträva efter att skapa ett liv vilket vi inte behöver semester ifrån. Hitta balasen mellan arbete och fritid. Inser att mitt liv ser ut precis så. 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar