lördag 6 juni 2020

Får jag chansen så tackar jag aldrig nej


Hemma hos oss spelas det en hel del kort, 500 för att avslöja namnet på en av våra favoriter. Vi skulle kunna säga att det är ett sätt för Lejonkungen och mig att "bonda", att hitta mamma-son tid som båda gillar.

Framför allt hänger vi efter lunch, när mannen tar en powernap. Fixar kaffe och sätter oss vid bordet och hänger oss totalt åt spelet. Tyvärr för mig så har jag hamnat i en svacka, sonen vinner och vinner, verkar inte spela någon roll hur jag hanterar mina kort?

Men det är väl som det ska vara ...


En underbar känsla som fyller hela mitt hjärta med kärlek är när Lejonkungen vill att jag ska vara med i gamet även då hans kompisar hänger hos honom.

"Om du kommer hit får du spela 500 med Mia", säger han och polaren sätter sig på cykeln! 

Alltså det är stunder som dessa som jag arkiverar varsamt och kärleksfullt i min minnesbank. Att hänga med någon av sönerna och deras kompisar är grymt inspirerande, det ger mig energi i överflöd. Så får jag chansen så tackar jag aldrig nej.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar