måndag 1 juni 2020

Kobror i gräset


Åh vad jag älskar känslan av sommar som infunnit sig! Värme, sol och ljumma vindar. Fåglar som kvittrar och ljudet av gräsklippare som klipper egen eller andras gräsmattor. Doften av växter och grillat. Bin som surrar och barn som stojar. 

Jag kan fortsätta denna lista hela inlägget men det får räcka, du fattar.


Igår mötte jag ett gäng förskolepedagoger under deras planeringsdag. De yogade med mig i solen och efteråt pratade vi om vitsen med yoga, om det nu finns någon? Är det verkligen så bra som vissa påstår? 

Intressant samtal.

Därefter övergick vi till att diskutera yoga för barn och om det kulle kunna vara något att testa? Skillnaden mellan vuxen och barnyoga samt från vilken ålder barnen är "mogna" att prova. Jag hade med mig en del litteratur av olika slag att bläddra i för de som var mest intresserade.

Inspirerande för mig att bli inbjuden. Är dessutom tacksam för chansen att få möta dessa pedagoger och prata om något som jag verkligen tror på samt brinner för.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar