söndag 29 november 2020

Det gröna står högst i kurs

Jag och Audrey har olika åsikter om VAR mossan ska ligga, den jag plockat med mig från skogen och placerat i vår adventsljusstake.  Audrey drar upp och plockar ner på golvet, jag städar och lägger tillbaka ... om och om igen.

Annars får vår adventdekor vara ifred. Äpplena i den lilla designgranen och alla de små figurer jag hängt i en liten bordsgran? Kanske har hon inte noterat? Sanningen är att hon sov hon när jag stylade. Kanske kommer buset sen? Kanske inte?

Däremot bet hon direkt av en bit av den gröna plastgirlang som pryder designgranen. Delen påminner om gran men är tydlig fejk, för Audrey en ny leksak vilken hon generöst delade med Stanley.

Mannen som städat huset suckade djupt när han såg alla de små plastbarren, vilka var precis överallt. Kvarlevorna beslagtogs och dammsugaren åkte fram för tredje gången denna helg. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar