onsdag 18 november 2020

När jag egentligen inte har det som behövs ...

Igår hade jag en sådan dag som inträffar sällan (tack för det!), då pusselbitarna inte passar. När hela planeringen faller och dagen blir annorlunda än jag tänkt.

Säger inte att jag hade en sämre dag, bara att den hamnade utanför protokollet och att jag surfade på vågorna utan att egentligen veta vad eller hur undertecknad skulle göra. Delvis utanför min trygghetszon, vilket är helt okey.

Hamnade framför Garage Band och läste (efter önskemål) in en av mina texter. Experimenterade med mickar och hörlurar samt skapade mp3 filer som mejlades iväg, den ena efter den andra. En testinläsning för eventuellt extra jobb.

Mannen googlade inspelningsutrustning och reserverade en ordentlig mikrofon åt mig i butik. Sen kom svaret att mina inspelningar fungerar och att jag inte behöver köpa in proffsigare mick. Men jag är skeptiskt, vet inte om det går att lita på det vi har hemma? Blir jag anlitad att läsa in ljudböcker så ...

Släpper bomben, kanske får jag jobbet!? (Verkar så) Vad häftigt det vore att få läsa in mina egna sagor! Och kanske andras? Ett extraknäck som skulle vara guld värt, som kan göras när tid finns och hemifrån. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar