måndag 2 november 2020

När det viner runt husknuten

"Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder", sa alltid pappa när vi hävdade att det inte gick att leka ute. Som vuxen förstår jag vad han menar. Det finns mindre roligt väder som kan vara svårt att klä sig för eller som får motivationen att rinna ut i sanden. Värmen inomhus är mer lockande och huvudet drar i handbromsen.

Vissa morgnar är mindre inspirerande att promenera i. Iskallt regn eller kyliga vindar lockar inte men ändå knyter jag på mig löparskorna med pappas ord klingande i huvudet. "Det finns inget dåligt väder ... enbart dåliga kläder". Sant.

För när jag sen tar mig ut så bryr jag mig inte så mycket, bara mina fötter får vara torra och jag slipper kallt drag mot bröstet. Det finns mössor, vantar och halsdukar i vår hallsoffa. Jackor för olika temperatur och skor som tål väta. Lager på lager eller överdragskläder, bara att välja.

Och blir jag för varm och svettig så kan jag duscha efteråt. Jag älskar mina morgonpromenader! 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar