torsdag 12 november 2020

... precis SÅ är det, för mig


 "Inget är dyrbarare än en vän"

/Aristoteles


Och precis så ÄR det! För mig. När syrrorna är 70 mil bort så förlitar jag mig på mina vänner och igår hade jag äran att få ett antal mysiga timmar med en som betyder mycket.

Min kropp hade ställt in sig på vila (då den varit ordentligt aktiv de sista dagarna) och jag för ovanlighetens skull hade en hel dag samt kväll utan klasser. Det är som att undertecknad har en inbyggt ON/OFF knapp och redan igår kväll ställde kroppen in sig på ett lugnare tempo. Autopiloten kopplades in.

En välbehövlig paus och chans att bara få vara. 

Energin  låg och tryckte i viloläge, där den gottade sig åt att få en dag utan att behöva leverera. Men helt tomt var inte mitt schema, jag hade date med en vän. Vi skulle träffas i Stadsparken och planen var att promenera dit. Stegen var inte lika lätta och snabba men alternativet var inte ens diskutabelt, i coronatider när mina sociala kontakter är betydligt färre så ville jag INTE avboka.

Och min magkänsla hade som alltid rätt. Energin kickade in och med fulladdade batterier återvände jag hem. Hade inte tänkt gå så mycket ... det blev typ 20 000 steg.

Riktiga vänner är oersättliga!!! Bara bäst 💗 helt enkelt 😍



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar